Compleet Zakelijk
Image default
Detailhandel

Draag bij aan je merkimago met je winkelinrichting

Bij het inrichten van je winkel is het van groot belang om je merkimago, ofwel je brand, altijd in gedachten te houden. Je bepaalt je merkimago niet alleen via marketing, maar ook door de uitstraling van je winkel. Dit wordt in-store branding of in-store communicatie genoemd. Voorbeelden van in-store communicatie zijn Point Of Sale-materiaal en logomatten. Maar wist je dat zelfs je muurbescherming bijdraagt aan je branding? In dit artikel vertellen we meer over in-store branding.

Wat is in-store communicatie?

In-store communicatie/branding maakt deel uit van in-store marketing. Dit betekent dat je via de inrichting van je winkel werkt aan het merkimago van je bedrijf. In-store communicatie kan in vier categorieën worden onderverdeeld:

  1. Inspiratie: in-store content die gericht is op het versterken van de sfeer, zoals logomatten of de kleuren van je muren en vloer.
  2. Informatie: in-store content die de drempel om iets te kopen verlaagt en nuttige informatie biedt, zoals posters.
  3. Navigatie: in-store content die alle communicatiemiddelen omvat die klanten helpen hun weg in je winkel te vinden, zoals geleidelijnen en podotactiele noppen.
  4. Activatie: in-store content die klanten aanzet tot actie, bijvoorbeeld impulsieve aankopen, zoals borden of schapstroken.

Waar koop je in-store branding-producten?

Wil je op een eenvoudige manier bijdragen aan je in-store branding? Dan kun je terecht bij Mapro B.V. Deze leverancier biedt diverse wand- en vloerproducten, variërend van prikbord-wandbekleding tot overgangsprofielen voor de vloer. Als je producten van Mapro aanschaft, kun je deze professioneel laten installeren door hun installatieservice. De monteurs kunnen moeiteloos alle producten die je bij Mapro B.V. koopt voor je plaatsen en staan garant voor hoogwaardige service. Zorg ervoor dat je winkel een nette en professionele uitstraling heeft met de producten van Mapro B.V.