Compleet Zakelijk
Image default
Informatiediensten

De 3 pijlers van SEO

Iedereen die bezig is met zijn of haar website, wil natuurlijk maar één ding, dat een goede positie in de zoekmachine van Google. Logisch, want des te hoger je staat, des te groter de kans dat mensen op je website klikken. Dat is nu juist waar je het allemaal voor doet. Toch bestaat SEO uit een aantal verschillende facetten. Het is dus niet één ding waar je aan kunt werken om te kunnen scoren, maar dit zijn er in de basis 3. Om je een idee te geven welke dit zijn, nemen we je mee en bespreken we ze stuk voor stuk. 

On-page optimalisatie

Wanneer je aan de slag gaat met on-page SEO, dan betekent dit zoals het woord al zegt, alles wat er op je site gebeurt. Dit bestaat uit een aantal verschillende zaken, zoals het schrijven van goede content, het intern linken van pagina’s, de afbeelding de juiste benamingen meegeven en uiteraard ook het verzorgen van de juiste indeling van je website. Kortom, alles wat er op je pagina moet gebeuren, is van belang voor on-page SEO. Vind je dit lastig om zelf te doen, dan kun je het uiteraard ook uitbesteden bij SEO Breda. Hier kijken ze rustig met je mee en bespreken ze stap voor stap wat er allemaal moet gebeuren voor een succesvolle website.

Off-page optimalisatie

De 2e in deze lijst, dat is de off-page SEO. Dit is eigenlijk alles wat er buiten je site om gebeurt. Dit wordt in de marketingwereld ook wel linkbuilding genoemd. Dit is het verzamelen van links vanaf andere websites naar die van jou. Zo ziet Google dat je website volgens een andere website relevant is en zal je hierdoor belonen met een hogere positie. Wil jij dit uitbesteden, dan ben je bij Marketence aan het juiste adres.

Techniek

Je website draait natuurlijk niet zomaar, hier zit een hele techniek achter. Zorg er dus ook voor dat deze op orde is. Heb je dit niet, dan is de kans vrij groot dat je hiervoor wordt afgestraft, met lagere posities tot gevolg.