In de competitieve wereld van het ondernemerschap is het essentieel om je als bedrijf te onderscheiden van de rest. Onderscheidend vermogen is de sleutel tot succes en kan het verschil maken tussen een bloeiend bedrijf en een dat verdrinkt in de massa. In dit artikel hebben we 4 handige tips om je als ondernemer te onderscheiden met je bedrijf.
1.Ondernemen met je hartSommige ondernemers zijn gericht op het ondernemen met als doel om met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk omzet te maken: een passief inkomen. Op zich is er niks mis met effectiever en efficiënter werken. Alleen als je onderneemt vanuit je hart dan ga je zien dat je je als vanzelf onderscheid als onderneming. Je doet waar je blij van wordt en dit vertaalt zich terug in authenticiteit. Je kunt je overal mee onderscheiden: innovatieve oplossingen, een uitstekende klantenservice, een gepersonaliseerde benadering. In principe maakt het niet uit. Het belangrijkste is dat het aansluit bij wat bij jou goed voelt. Als bijvoorbeeld iemand welkom heten voor jou heel belangrijk is, kun je daar concrete acties bij bedenken die onderscheidend zijn ten opzichte van concullega’s in je branche. Hier zit je toegevoegde waarde in.
2.VolhoudenOnderscheiden levert lang niet altijd direct succes op. Hier gaat het dus om een lange adem. Houd ook een goed contact met je doelgroep. Wees consistent in beeld en houd dat goed vol. Iemand die goede tips heeft over jezelf onderscheiden als onderneming is bijvoorbeeld Alex van Spirtual Rebel. Hij legt op eenvoudige wijze uit hoe je menselijke marketing vormgeeft.
3.Kijk naar anderen maar niet te veelHet is slim om te bekijken hoe anderen hun bedrijf voeren, daar leer je van. Er is echter een verschil tussen lessen meenemen of dingen kopiëren. Kijk hoe je dingen kunt toepassen die passen bij jouw bedrijf. Het kan ook zijn dat je iets juist totaal anders wil doen dan je concullega. Dat is goed voor je onderscheidend vermogen.
Voorbeeld: koerier Den HaagOm je een beeld te geven van hoe je je onderscheid is hier een fictief voorbeeld van een koerier in Den Haag. Stel je bent een restaurant in Den Haag dat zich wil onderscheiden in bezorgsnelheid. Dan kun je manieren bedenken om het bereidingsproces zo kort mogelijk te maken én je kunt kiezen voor de snelste koerier in Den Haag. Als je dan ook nog je bezorggebied net wat kleiner maakt, kun je misschien wel mede dankzij die koerier in Den Haag altijd binnen 15 minuten het eten leveren bij de klant. Bedenk dan dat je dus ook consistent zichtbaar moet zijn en bijvoorbeeld om het zichtbaar te maken goede reviews hebt en regelmatig foto’s post van de koerier in Den Haag op social media |
https://focuskoeriers.nl/koerier-den-haag/ |