Voedselfotografie is het vangen van smaak en stijl van jouw gerecht of eetbaar product. Een ervaren voedselfotograaf weet als geen ander hoe belangrijk het is om de perecte balans te vinden tussen een visuele aantrekkingskracht en een eetlust opwekkende uitstraling. Dat is letterlijk en figuurlijk een mond vol. Voedselfotografie is meer dan alleen maar simpelweg een plaatje maken van het gerecht. Het beeld moet de zintuigen prikkelen en de kijker uitnodigen om te willen proeven, ruiken en bekijken. Deze vorm van fotografie vergt de nodige ervaring en creativiteit. Kleuren, structuren, details, glans het moet allemaal kloppen. En uiteraard kost een ervaren voedselfotograaf wat meer tijd en geld als dat je zelf een foto maakt met je mobieltje. Maar daar krijg je ook zeker heel wat voor terug. Foto’s met een uitstekende kwaliteit, kleur en resolutie waar je uiteindelijk enorm veel plezier van hebt. Deze foto’s kan je inzetten voor sociale medi en voor je website, maar bijvoorbeeld ook voor reclame uitingen of zelfs voor een prachtige grote afdruk in je eigen horeca bedrijf. Of het nu gaat om een restaurant, kookboek, sociale medeia de kwaliteit van de foodfoto speelt een cruciale rol in de aantrekkingskracht van je product. Je steekt heel veel liefde in het voedsel waarom dan ook niet in het vast leggen daarvan? Een ervaren foodfotograaf brengt voedsel tot leven dit kan zelfs met speciale effecten zoals spetters, druppels, stoom of zwevende ingredienten. Door de juiste feeling vast te leggen blijft de kijker langer hangen bij de foto en zal deze zelfs onthouden. Een foodfoto moet de zintuigen prikkelen en zal ervoor zorgen dat de kijken dit gerecht of product wil kopen. Belangrijk hierbij is uiteraard niet alleen de juist en professionele apparatuur maar ook lichting, compositie en styling zijn belangrijk. Een beetje creatieve horeca fotograaf of voedselfotograaf weet hier absoluut raad mee en zal jou als horecaondernemer graag adviseren en meedenken over de mogelijheden. |
https://www.zakelijkefotomissies.nl |