Technologie wordt een steeds belangrijker begrip. Dit is ook te merken in de sportwereld. Denk bijvoorbeeld aan dat je vroeger alleen een ticket en een plaats in het stadion had. Tegenwoordig kun je rekenen op een volledig geïntegreerde en interactieve ervaring. Technologie heeft niet alleen de manier waarop we naar sport kijken veranderd, maar ook hoe actief we er mee bezig zijn. Door middel van apps kan je elke sport en elke wedstrijd in de gaten houden. Daarnaast moet je in deze tijd voor Roland garros tickets soms wel drie uur in de online wachtrij zitten om een kaart te kunnen bemachtigen. Ben je benieuwd hoe deze ontwikkeling in technologie zich ontwikkelt? Lees dan snel verder! Augmented realityTen eerste is er door middel van augmented reality een extra dimensie toegevoegd aan wat fans zien en doen. Denk bijvoorbeeld aan de live statistieken van spelers of herhalingen van belangrijke momenten die je op je telefoon terug kan kijken. Door middel van apps kun je alles bijhouden en zelfs Real Madrid wedstrijden live volgen. Augmented reality kan ook gebruikt worden om een virtuele rondleiding door het stadion te krijgen of historische hoogtepunten van een club te bekijken. Deze technologie maakt het mogelijk om nog meer betrokken te zijn bij de club waar je fan van bent. Smart stadionsOp dit moment bestaan er ook slimme stadions. Dit zijn stadions waar technologie het een en ander heeft verbeterd. Denk bijvoorbeeld aan contactloos betalen, super snelle WiFi en apps die bezoekersstromen kunnen reguleren. Sommige stadions gebruikten tools om door middel van sensoren de wachttijden bij ingangen te minimaliseren. Ook kunnen bezoekers updates over de wedstrijd ontvangen door middel van een app. Dit verhoogt de beleving van de fans. Live interactie via appsTegenwoordig heb je veel interactieve apps. Hiermee wordt bedoeld dat fans via apps bijvoorbeeld kunnen stemmen op de “man van de wedstrijd” of deelnemen aan live polls. Sociale media maken het mogelijk om momenten direct te delen met andere fans over de hele wereld. Daarnaast zijn er steeds meer bedrijven die interviews houden met verschillende spelers. Al met al zorgen al deze nieuwe technologieën voor een onvergetelijke ervaring voor de bezoekers. Concluderend blaast technologie de voetbalwereld een andere dimensie in. Het maakt de beleving nog indrukwekkender en fans kunnen meer betrokken zijn bij hun favoriete voetbalclub. Voor fans, spelers en organisatoren is het een spannende tijd waarin technologie en sport hand in hand gaan. |