Op social media zijn menig gebruiker te vinden. Personen en bedrijven kunnen hun eigen huisstijl hebben, maar ook meedoen aan de laatste design trends op het gebied van grafische vormgeving. De grafische vormgever die wat handig is hierin, kan hier zijn eigen draai aan geven en het gemakkelijk toepassen op zijn eigen posts. Waarom meedoen aan de laatste trends?De keuze van grafische vormgeving voor een post staat en valt met het doel van de post en de doelgroep waaraan het gericht is. De bedoeling is dat de post opvalt aan de bezoeker van het platform en door middel van het gebruiken van de juist, passende laatste trend, kan de post zeker opvallen. Welke laatste trends zijn er dan op het gebied van grafische vormgeving?Drie voorbeelden van de laatste trends van dit moment zijn:
Nog meer laatste trendsEr zijn nog veel meer laatste trends binnen de grafische vormgeving op dit moment. Vooral knallende kleuren die gewaagd zijn en misschien net niet bij elkaar passen, gebruikt in afbeeldingen of juist in de achtergrond wordt veel gezien. Ook wordt er in de typografie veel knallende kleuren en dikke letters, soms ook asymmetrisch, toegepast. Ook afbeeldingen met felle kleuren en unieke vormen die bijna een optisch illusie-effect creëren worden veel gezien. Toch is design in zwart/wit ook nog steeds enorm populair. Om op te vallen in posts is er veel keuze uit laatste trends. Belangrijk is om het doel en de doelgroep van de posts helder te hebben, zodat er een goede keuze uit het grafisch ontwerp kan worden gemaakt.
|
https://doelbewust.nl/ |